본문 바로가기

Android

What is Android?

반응형
Android is a software stack for mobile devices that includes an operating system, middleware and key applications. The Android SDK provides the tools and APIs necessary to begin developing applications on the Android platform using the Java programming language.

Android는 운영체제, 미들 웨어, key 어플리케이션을 포함한 모바일 장치를 위한 software stack이다. Android SDK는 tools, 어플리케이션 최초 개발에 필요한 API를 제공한다.

Features

  • Application framework enabling reuse and replacement of components
  • Dalvik virtual machine optimized for mobile devices
  • Integrated browser based on the open source WebKit engine
  • Optimized graphics powered by a custom 2D graphics library; 3D graphics based on the OpenGL ES 1.0 specification (hardware acceleration optional)
  • SQLite for structured data storage
  • Media support for common audio, video, and still image formats (MPEG4, H.264, MP3, AAC, AMR, JPG, PNG, GIF)
  • GSM Telephony (hardware dependent)
  • Bluetooth, EDGE, 3G, and WiFi (hardware dependent)
  • Camera, GPS, compass, and accelerometer (hardware dependent)
  • Rich development environment including a device emulator, tools for debugging, memory and performance profiling, and a plugin for the Eclipse IDE
홈페이지 보면 위와 같은.. 특징들이 뭐 특별이 대단한건 없다.
재사용 가능한 component... 이건 java의 특성중의 하나고
dalvik virtual machine ...음 이놈이 좀 이슈긴 하다 Sun의 lisence 정책을 피해가는 ... 연구 대상이다 ㅎㅎ 공부해야지

webkit을 갖고 있단다. 
sqlite를 지원하고
위에 나열된 media codec을 지원한단다.
GSM .... 지원하고 하드웨어 따라
bluetooth, EDGE, 3G, WiFi 등을 지원하나... 하드웨어 따라...
camera, GPS, compass, Accelermeter 이것도 하드웨어..............
Rich development environment ... 풍부한 개발환경을 eclipse를 통해서 지원한다.


Libraries

Android includes a set of C/C++ libraries used by various components of the Android system. These capabilities are exposed to developers through the Android application framework. Some of the core libraries are listed below:

  • System C library - a BSD-derived implementation of the standard C system library (libc), tuned for embedded Linux-based devices
  • Media Libraries - based on PacketVideo's OpenCORE; the libraries support playback and recording of many popular audio and video formats, as well as static image files, including MPEG4, H.264, MP3, AAC, AMR, JPG, and PNG
  • Surface Manager - manages access to the display subsystem and seamlessly composites 2D and 3D graphic layers from multiple applications
  • LibWebCore - a modern web browser engine which powers both the Android browser and an embeddable web view
  • SGL - the underlying 2D graphics engine
  • 3D libraries - an implementation based on OpenGL ES 1.0 APIs; the libraries use either hardware 3D acceleration (where available) or the included, highly optimized 3D software rasterizer
  • FreeType - bitmap and vector font rendering
  • SQLite - a powerful and lightweight relational database engine available to all applications

libc를 컴팩트하게 만든 bionic 이란걸 지원하는거 같다. 뭔가 최적화 되었다는데..
media 는 저런 포멧들을 지원하기 위한 codec 라이브러리가 있을것이고
surface Manager, SGL ... 이런 그래픽 용어들은 잘 모르겠고
OpenGL ES는 지원한다 3D 가속도 ㅋㅋ

freetype ...을 지원한다 후훗 왠만한 폰트는 다 랜더링 해주는거겠지
SQLite를 이용해서 DB 관리하고 

결론은..................
모바일 플랫폼에서 ... 또는 리눅스에서 지원하는 것들을 지원한다.
내가 보기에는 Iphone SDK와 비슷한데 차이는 소스를 볼 수 있다는 것이다.

오픈 플랫폼 정책 굿!